Organisationsudvikling

Når vi arbejder med organisationsudvikling, arbejder vi med gennemgribende optimering af samarbejde, ressourceallokering, kommunikation, processer og ledelsesformer i alle lag i organisationen. Ønsket om udvikling initieres typisk af topledelsen med afsæt i virksomhedens ambitioner.

Et udviklingsforløb med os tager afsæt i virksomhedens kendte udfordringer, ambitioner og budget og kan være sammensat af følgende faser:

Explore: Som observatører skaber vi os et indblik i virksomheden ud fra den ramme der er sat fra ledelsen. Vi skaber os en forståelse af virksomhedens aktuelle arbejdsprocesser, vision, strategi og kultur. Vi deltager på fysiske møder og følger udvalgte ledere/medarbejdere i en given periode. 

Design: Vi beskriver og opsummerer egne observationer og kommer med konkrete optimeringsforslag og målepunkter, som gennemgås, tilpasses og prioriteres i samråd med ledelsen.

Implement: Vi faciliterer processen ud fra en ramme, hvor medarbejderne er den bærende del i udviklingen i deres specifikke ansvarsområde. I implementeringsprocessen vil der være løbende sparring, for at understøtte fremdrift og kommunikation tilbage til organisation og ledelse. 

Evaluate: Vi skaber rammen for en tillidsfuld dialog mellem medarbejdere og ledelse hvor vi tager en status på processen

Organisationsudviklings forløbet er tilpasset den enkelte virksomhed, og skaleres efter behov, også undervejs. Vi arbejder altid ud fra en aftalt prisramme og evaluerer løbende vores samarbejde undervejs. Vores vigtigste rolle er at understøtte Jeres udvikling.